Başlıca bisiklet türleri

Bugün dört ana bisiklet türü var: şehir, yol, dağ ve özel (denemeler, çocuklar ...). Diğer tüm bisikletler, bu dört türün "hibrit" kombinasyonlarıdır.
Genel olarak, tekerleğin boyutunun (çapının), amortisörlerin sayısı ve tipinin kombinasyonu, istisnalar olmasına rağmen, bisikletin ait olduğu sınıfı neredeyse kesin olarak belirler.
Amortisör sayısına göre bisikletler aşağıdaki sınıflara ayrılır:
Sert
Amortisörsüz bisiklet. Bu nedenle, örneğin, amortisörler asla yol bisikletlerine ve BMX bisikletlerine takılmaz. Aynı zamanda bir şehir bisikleti veya bir dağ bisikletinin ilk modeli olabilir. Bu genellikle özel bir spor aleti veya ekonomik nedenlerle çatalı olmayan giriş seviyesi bir bisiklettir.

Hardtail (Hardtail)
Ön süspansiyon çatallı bisiklet. Bugün - en yaygın bisiklet türü olan süspansiyon çatalı, bisikleti daha kolay yönetilebilir (özellikle arazide) ve sürüşü daha rahat hale getirir. Bisikletin amacına bağlı olarak çatal hareketi 30 ila 300 mm arasında değişebilir. Ön ve arka amortisörlü
tam süspansiyonlu bisiklet.
Bu sınıftaki bisikletler, konforlu şehir bisikletlerinden, kros için düşük seyahat amortisörlü ultra hafif tam süspansiyonlu ve ağır "yokuş aşağı" makinelerden oluşur. Bu, genellikle kısa mesafelerde rahat bisiklet sürmek için özel bir spor aleti veya bisiklettir.
Yumuşak Kuyruk (Yumuşak Kuyruk)
Arka üçgenin kaldığı, ekstra yastıklama için özel geometriye sahip ön süspansiyon çatallı bir bisiklet. Bazen bu tür tüylerin yerine kısa stroklu amortisörler takılır. Bunlar genellikle çok pahalı ve özel kros spor bisikletleridir.
Ayrıca koltuk direği ve gidon boğazında, konforlu bir sürüş için çoğunlukla şehir bisikletleri ve diğer bisikletlere takılan amortisörler de bulunmaktadır.
Bunlar sadece en karakteristik ve sık görülen bisiklet türleridir. Şu anda piyasada farklı üreticilerin birçok modeli var ve bu sayfada bisiklet seçmenize yardımcı olabilecek kaba bir bisiklet sınıflandırması sunulmaktadır.

Çeşitli bisikletler

Dağ bisikleti (MTB, dağ bisikleti).

Tekerlek çapı 26". Amortisörsüz, ön amortisörlü veya iki amortisörlü olabilirler. Daha geniş bir palete sahiptir
. Dağ bisikletleri, sağlam yapıları, "kötü" dişlere sahip geniş lastikleri, geniş lastikleri ile ayırt edilirler. vites sayısı ve her yolda mükemmel kros kabiliyeti
Bisikletlerin amaçlarına bağlı olarak kendi alt grupları vardır, ancak ön şoklu ve klasik çerçeveli bir dağ bisikleti, açık ara en yaygın ve çok yönlü bisiklet türüdür. Ancak bu çok yönlülük, otoyollarda bazı hız özellikleri kaybı pahasına olur.

Yol bisikleti (yol bisikleti, yol yarış bisikleti).

28 "tekerlek çapı. Amortisör yok. Dar, pürüzsüz lastikler. Kavisli" ram boynuzları "gidon. Düşük oturan sürücü. Karakteristik geniş dişli oranı. Bir yol bisikleti, iyi yollarda hızlı sürüş için tasarlanmıştır, yüksek hızı korumanıza izin verir. Triatlon bisikletleri, biraz değiştirilmiş çerçeve geometrisine sahip, muhtemelen farklı tekerlek çaplarına sahip bir tür yol (yarış) bisikletidir. trafik), turizm için uygun değil, keyifli bir sürüş için rahatsız, bisiklet manevra kabiliyeti zayıf.

Tur bisikletleri (Touring, Touring)

Tekerlek çapı 28 ". Amortisörsüz veya kısa seyahat ön amortisörlü. Bagaj rafları
, daha geniş düz lastikler ile donatılabilen sağlam çerçeveler. Düz veya kavisli gidonlarla mevcuttur. bisikletin kötü kullanımı, bisiklet yarış için uygun değildir, agresif sürüş.

Hibrit (melez, çapraz).

Tekerlek çapı 28". Amortisörsüz veya kısa hareket şoklu. Dağ bisikletine benzer çerçeve geometrisi. Düz gidon, ayarlanabilir gidon boğazı. Bisiklet, uzun mesafe seyahat, şehir içi sürüş, parklarda yürüyüş için uygundur. Sağlam bir kadro ve güvenilir ekipman, farklı kaplama türlerine sahip yollarda uygun hızda zayıf astarlara geçmenizi sağlar.Bisiklet yeterince çok yönlüdür: bir dağ bisikletinin doğasında bulunan özelliklerde hafif bir azalma ile, hibrit belirgin şekilde daha iyi yol performansına sahiptir, ancak yarış ve agresif sürüş için pek uygun değildir.